Femeile au luat atitudine, clujenii au votat


spuneam acum câteva săptămâni despre proiectul Clujul are atitudine. Mi-a plăcut încă de la început acest proiect pentru că am văzut că cineva spune lucrurilor pe nume şi doreşte schimbarea. Nu e de ajuns să ne exprimăm nemulţumirea pe la colţuri sau în discuţii private. Această nemulţumire trebuie arătată şi celor responsabili.

Evaluarea celor 14 instituţii a avut două componente: un vot online pe siteul pe care v-am îndemnat şi eu să intraţi pentru a vota (clujulareatitudine.ro) şi o cercetare în teren, făcută de operatori de interviu. Eșantionul cercetării cantitative a fost format din 550 persoane, în timp ce în online s-au completat 430 de formulare. Proiectul a avut, în online, un reach de 72.000 de persoane din zona Clujului şi împrejurimi, 2.082 persoane participând efectiv la proiect prin vizite şi interacţiuni pe site sau în social media (FB, twitter, bloguri, presă). Personal, mi-ar fi plăcut să completeze mai multă lume pe formularul online.

 

Pe primul loc, în urma notelor date, s-a situat Evidenţa populaţiei. Pentru mine este o surpriză plăcută deoarece ştiu cât s-a muncit acolo în ultimii ani. Nu a fost deloc uşor să se treacă de la o mentalitate de “poliţie”, acolo unde era acest serviciu până acum câţiva ani, la aceea de a fi în slujba cetăţeanului. La mică diferenţă se situează Direcţia de Taxe şi Impozite. Direcţia Urbanism şi Serviciul Poliţia locală, precum şi Biroul de publicitate imobiliară şi Serviciul înmatriculări auto se află pe ultimele locuri, diferenţa între ele fiind nesemnificativă.

Fiecare vede rezultatele, îşi pune un semn de întrebare şi acţionează. Cel puţin aşa ar trebui să se întâmple şi sper că lucrurile se vor mişca în direcţia bună. Vedem peste un an!

Rezultatele studiului detaliat le puteţi vedea aici.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *