Sep 25

Un altfel de Cluj: Cluj Brands Tour 2.1


Atenţie! Acest articol conţine plasare de produse branduri. Cei sensibili la aşa ceva pot să închidă înainte de a citi.

 Firme de succes sau branduri clujene şi bloggeri sau oameni activi în online.  Care de la care au învăţat? Cine a fost profesorul şi cine elevul? Aş putea spune că ambele părţi au învăţat câte ceva şi toată lumea a avut de câştigat. Bloggerii au văzut cu câtă muncă şi pasiune se obţine succesul şi performanţa iar firmele au înţeles că onlineul este viitorul şi fără o comunicare-colaborare eficientă, chiar şi virtuală, cu clienţii şi consumatorii nu poţi să intri în faţă, să te faci cunoscut pe toate planurile şi vizibil.

Să o luăm cu începutul poveştii, deşi tare aş vrea să încep cu ceea ce m-a impresionat pe mine cel mai mult. Dar, ajungem şi acolo, dacă nu azi probabil mâine ;)

Prima surpriză plăcută s-a întâmplat la întâlnirea cu Primarul municipiului Cluj. De data aceasta am văzut un altfel de primar. Lăsând la o parte simpatiile sau antipatiile politice personale, am văzut un primar care crede că viitorul, inclusiv în politică, este în dialogul cu locuitorii oraşului pe care îl conduce şi prin intermediul online. Are cont de twitter şi ştie cum să îl folosească, spre deosebire de majoritatea oamenilor politici. Este şi comunicativ, este şi protocolar şi răspunde cu promptitudine ideilor avansate. Dacă va continua astfel va avea doar de câştigat, cred eu.

A urmat vizita la Farmec. În ultimul timp am văzut la această companie că e mult mai prezentă în mediul online, se promovează mult mai agresiv, în sensul bun al expresiei, iar fetele de la marketing ştiu cum se face  promovarea pe toate canalele. Vorbesc din punctul de vedere al consumatorului, al privitorului din afară, al celui care cumpără în urma promovării făcute de Farmec, nu al specialistului care nu sunt. La fel ca şi anul trecut am văzut cum se fabrică unele produse, am văzut curăţenia şi condiţiile stricte de igienă, filtrele care purifică tot ce pătrunde din afară, oameni pasionaţi de ceea ce fac. Le-am folosit produsele, le folosesc şi m-au determinat să le folosesc şi în viitor, nu numai pentru că sunt din acest oraş. Să nu uit, mi-am produs propriul after shave, deşi chimia a fost coşmarul meu din liceu. Am folosit glicerină şi nu am aruncat in aer nimic.

La Jolidon am descoperit că sunt mult mai implicaţi în companiile şi vânzarea online, în comparaţie cu anul trecut, am redescoperit oamenii cărora le face plăcere să lucreze într-o companie recunoscută internaţional, am văzut că în spatele calităţii şi succesului este multă muncă. Ca fapt divers, ştiaţi că  încă se mai produce sub numele Argos, firma preluată acum câţiva ani de Jolidon? Am vizitat departamentul de creaţie. Acolo iau naştere toate modelele. Înainte de a ieşi pe piaţă se consultă cataloagele de modă, se  desenează şi redesenează, se găsesc soluţiile cele mai bune din punct de vedere tehnic (da, necesită o bună comunicare între artişti şi tehnicieni).

Ultimul brand al zilei a fost Electrogrup, o firmă de care auzisem şi ştiam în mare ce face. Este pe piaţă de 15 ani şi derulează, la nivel naţional, proiecte de infrastructură energetică şi telecomunicaţii. A investit în oameni şi în tehnologie şi are rezultate. Aceiaşi firmă a investit aproape 1.5 milioane euro într-un parc fotovoltaic la Câmpia Turzii. Întreaga reţea de panouri fotovoltaice este construită şi întreţinută de Electrogrup, gestionarea făcându-se de la distanţă.

Mai multe fotografii din prima zi se pot vedea pe pagina de facebook ClujBrandsTour.

Sper că episodul 2 sa vină cât de repede. Pe mâine, dacă îmi permit piticii de acasă să stau 10 minute în linişte la calculator.

PS:  lista cu pişcoturi o puteţi vedea la Makavelis.

Cluj Brands Tour este un eveniment TVdece realizat cu spijinul Primăriei Cluj-Napoca.Sponsori principali: FarmecNapolactUrsusJolidonElectrogrupArobsLiliacGimmyLumea lumânărilor. Partener media: 24 FUN Cluj.   Parteneri: Hotel AthosBistro MaitresseAutonom Rent-A-CarWebfactor

 

 

2 comments

1 ping

  1. Buna.

    Te rog nu te supara pe mine, dar e incorect sa scrii “i-au nastere” e verbul “a lua”, deci se scrie legat. Articolul e foarte ok si e pacat sa aiba stigmatul unei greseli atat de evidente :)

    Poti sa nici nu imi publici comentariul. Voi fi fericita daca elimini greseala.

    Weekend placut!

    1. asa este! Multumesc. Nu ştiu ce o fi fost în capul meu, dar..nu am scuze.

  1. […] Prima parte e aici. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.