Să învățăm copiii să se streseze de mici


Pentru că nu ajungeau examenele date la sfărșitul claselor a 8-a și a 12-a, inteligenții ce se joacă cu educația în țara s-au gândit că ar trebui ca și cei care termină clasa a 4-a să fie evaluați. Nu contează la absolut nimic (ei merg în continuare în aceeași formulă și în gimnaziu), dar de ce să nu-i stresăm un pic?

Pentru că nu ajungea, s-au gândit că ar trebui învățați cu stresul și cei din clasele a 2-a și a 6-a, așa că la sfârșitul anului școlar îi evaluează și pe ei. Notele nu se trec nici măcar în catalog, dar e bine să-i învățăm cu stresul de mici. Nu știu dacă au habar cei care s-au gândit să introducă aceste evaluări sau dacă îi interesează, dar acești copii chiar sunt stresați. Dar ce se întâmplă dacă nu facem punctajul? Nu mai rămânem în această clasă? Mami, mi-e frică! X-ulescu a terminat mai repede ca mine, sigur a știut mai bine!  ș.a. Cei din clasa a 2-a au, de exemplu, trei zile de evaluare: Comunicare în limba română-citit, Comunicare în limba română-scris, Matematică și stiințe. 

România rahatului bine împachetat! Învățământul merge pe an ce trece în jos, noi știm doar să dăm examene copiilor. Să mai zic că în țări normale, în primii ani nu se dau niciun fel de calificative/note?

One Comment

  1. eu am zis de mult că țara asta e irecuperabilă… cum vine un nou ministru al educației, cum schimbă bacalaureatul sau bagă noi examene, să pară că el este inventatorul găurii din covrig și al mersului pe jos…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *